Buss-snack
07 September 2010, 03:44:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 24
  Skriv ut  
Författare Ämne: DHL Åkeri  (läst 25805 gånger)
Martin Maltkvist
Medlem

Antal inlägg: 2029

Hemsida
« Svara #15 skrivet: 27 September 2008, 18:34:40 »

Bil 144, Actros 2548. Bilen är ett år gammal men har blivit ratad på tre linjer så nu är den inne på sin fjärde linje. Göteborg ville inte ha den, Örebrolinjen körde hellre en Scania som gått 138000 mil. Stockholm vägrade nu går den på Skåne, får se hur länge till Va?
Varför har skapelsen blivit ratad 3 gånger?
Loggat

Leende (smiley)
Hälsar
Eder
/Martin Maltkvist
robbes
Gäst
« Svara #16 skrivet: 27 September 2008, 18:38:59 »

många som inte giller MBs halv automatiska växlingssystem som finns i actrosarna därför ratas de samt så upplever måna mbna som svajiga
Loggat
Simon Bertilsson
Gäst
« Svara #17 skrivet: 27 September 2008, 18:45:55 »

många som inte giller MBs halv automatiska växlingssystem som finns i actrosarna därför ratas de samt så upplever måna mbna som svajiga
Det låter som att vi har att göra med den så kallade "klicklådan". Då har de min fulla sympati!
Loggat
Ulf Fernestad
Medlem

Antal inlägg: 489

« Svara #18 skrivet: 27 September 2008, 23:00:22 »

Det är inte hela sanningen att den är ratad på Göteborg, det går två stycken mercor på s-vall - gbg - s-vall sen tre år tillbaka + en på Borås -
s-vall - Umeå
Loggat
RoTe
Gäst
« Svara #19 skrivet: 28 September 2008, 01:13:31 »

Det låter som att vi har att göra med den så kallade "klicklådan". Då har de min fulla sympati!

Den är ganska skum, men har faktiskt en poäng. Dock blir man ju rätt less på klicken efter ett tag.  Glad
Loggat
Simon Bertilsson
Gäst
« Svara #20 skrivet: 28 September 2008, 01:19:19 »

Vari ligger poängen då? Med glimten i ögat (blinkande)
Du kan inte hoppa två steg genom två snabba klick. Istället får du vänta en liten stund innan du för fram joysticken igen. Har du sen förvalt en växel så ligger inte förvalet kvar, utan det försvinner efter fem sekunder.. Helt värdelös och totalt poänglös låda om du frågar mig.
En manuell låda har du full kontroll på.
Loggat
Fidde
Medlem

Antal inlägg: 307

« Svara #21 skrivet: 28 September 2008, 06:12:58 »

Bil 144, Actros 2548. Bilen är ett år gammal men har blivit ratad på tre linjer så nu är den inne på sin fjärde linje. Göteborg ville inte ha den, Örebrolinjen körde hellre en Scania som gått 138000 mil. Stockholm vägrade nu går den på Skåne, får se hur länge till Va?
Är den stationerad i Kristianstad och går på Norrland med Skånska piloter? I såfall vet jag att minst en av dem verkar vara hyfsat nöjd med den, efter vad jag har hört.
Loggat
Claes
Medlem

Antal inlägg: 693

« Svara #22 skrivet: 28 September 2008, 14:02:34 »

Är den stationerad i Kristianstad och går på Norrland med Skånska piloter? I såfall vet jag att minst en av dem verkar vara hyfsat nöjd med den, efter vad jag har hört.

Tror att den är stationerad i Skellefteå. I Skåne finns ju en Scania Topline som går helsväng utan byten Skåne-Umeå. Den linjen har också en Mercedes.
Loggat

Claes
Medlem

« Svara #23 skrivet: 28 September 2008, 14:08:21 »

Bil 06, R500. Skåpet och släpet är köpta begagnade och tillhörde tidigare en Bilfrakt bil i Skellefteå.
Loggat

Fidde
Medlem

Antal inlägg: 307

« Svara #24 skrivet: 28 September 2008, 14:14:16 »

Tror att den är stationerad i Skellefteå. I Skåne finns ju en Scania Topline som går helsväng utan byten Skåne-Umeå. Den linjen har också en Mercedes.
Ja, det var den Mercan jag trodde att detta var. Men har de bara två bilar som går helsväng från Skåne? Finns det någon som har bilder på dessa bilar?
Loggat
RoTe
Gäst
« Svara #25 skrivet: 28 September 2008, 15:02:20 »

Vari ligger poängen då? Med glimten i ögat (blinkande)
Du kan inte hoppa två steg genom två snabba klick. Istället får du vänta en liten stund innan du för fram joysticken igen. Har du sen förvalt en växel så ligger inte förvalet kvar, utan det försvinner efter fem sekunder.. Helt värdelös och totalt poänglös låda om du frågar mig.
En manuell låda har du full kontroll på.

Man kan visst hoppa två steg om man gör två snabba framåt.
Loggat
Martin Maltkvist
Medlem

Hemsida
« Svara #26 skrivet: 28 September 2008, 18:06:20 »

På vilket sätt sker resan utan byten?
Loggat

Leende (smiley)
Hälsar
Eder
/Martin Maltkvist
Simon Bertilsson
Gäst
« Svara #27 skrivet: 28 September 2008, 18:17:48 »

På vilket sätt sker resan utan byten?

Utan förarbyten antar jag...
Loggat
Claes
Medlem

« Svara #28 skrivet: 28 September 2008, 18:33:19 »

Precis, sker inga förarbyten.
Loggat

Martin Maltkvist
Medlem

Hemsida
« Svara #29 skrivet: 28 September 2008, 20:27:19 »

Precis, sker inga förarbyten.
Mao ställer sig föraren och sover i trakterna kring Stockholm och föraren borde rimligen vara hemma efter 4 dagar..
Loggat

Leende (smiley)
Hälsar
Eder
/Martin Maltkvist
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 24
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!